Το Aλφαβιλ, ηταν παντοτε απο τα αγαπημενα μου σινεμα. Κατι το δωματακι των καπνιστων, κατι η cult ανοιγο -κλειωμενη οροφη, κατι οι πολλες κλασσικες ταινιες, κατι οι συγχρονες σινεφιλ, που δεν τις παιζει κανεις αλλος, κατι η Νεαπολη, που σου δημιοργει ορεξη για σινεμα, παντα το προτιμουσα. Μαλιστα στην αρχη του καλοκαιριου κανει και την ρεπροσπεκτιβα, που με ενα εισητηριο βλεπεις 3-4 κλασσικες ταινιες και λιωνεις τελειως, στην οποια εχω δειτις περισοτερες κλασσικες ταινιες. Φετος μαλιστα η ιδια εταιρια αγορασε και το ΑΣΤΥ (αλλο αγαπημενο μου σινεμα), αλλα στο ονομα τις οικονομιας εκανε τραγελαφικες επιλογες, οπως το να παιζει και στα δυο την ιδια ταινια με διαφορα 1 ωρας, και να εχει ενα τυπο με ενα παπι, να πηγαινοερχετε στα 2 σινεμα, και να πηγαινοφερνει τις μπομπινες (για να μην πληρωσει για δευτερη κοπια της ταινιας). Προφανως δεν θελω να φανταστω τι θα γινοταν αν το παλικαρι παθαινε κανα λαστιχο, και μεναν και στα δυο σινεμα ρεστοι, χωρις μπομπινα να διεξουν στην μεση της ταινιας.
Αλλα αυτο δεν με ενοχλει, εφοσον δεν εχει συμβει κατι τετοια, αν και θα προτιμουσα να παιζουν διαφορετικες ταινιες. Αυτο που με ενοχλει, ειναι οτι η εν λογω εταιρια μολις πλησιαζει το καλοκαιρι ξεθαβει παλιες κοπιες ταινιων, και στελνει δελτια τυπου στο αθηνοραμα και στα αλλα περιοδικα, οτι κυκλοφορει επανεδοση με βελτιωμενες κοπιες, με επεξεργασμενη εικονα και ηχο. Πας λοιπον στο σινεμα, και η ταιναι ειναι λιωμενη, κοβεται, οι σκηνες πεταγονται η μια μεσα στην αλλη, και ο ηχος οποτε θελει αρχιζει και οποτε θελει σταματαει.
Μαλιστα μερικες φορες μας δουλευουν μεσα στα μουτρα μας. Οπως πριν απο δυο βδομαδες οπου ανακοινωσουν την επανακυκλοφορια του Los Olvivados του Bunuel, και προφανως η κατασταση ηταν αυτη. Αλλα εγω θυμαμαι περυσι το καλοκαιρι να κανουν αφιερωμα στο Bunuel και να το παιζουν δυο τρεις μερες. Δηλαδη σκεφτομαι τον κακομοιρο που πηγε περυσι το καλοκαιρι να το δει, δεν το ευχαριστηθηκε , και ακουσε βελτιωμενη κοπια, και πηγε και ξαναδωσε 7 ευρω για να ξαναδει την ιδια (εγω παιζει να το εκανα γιατι ηταν πολυ καλη η ταινια).
Ως εκει καλα, λες αυτους εχουμε με αυτους πορευομαστε.
Την προηγουμενη Πεμπτη το Ποντικι ειχε την Βιρδιαννα του Bunuel, και οταν προχτες την εβαλα να παιξει εμεινα καγκελο. Εχοντας συνηθισει τα dvd των εφημεριδων να ειναι παραγωγες φτηνιαρικες, και ξερωντας οτι η ταινια ειναι 45 χρονων, περιμενα την αναλογη κατασταση. Και ομως η ταινια φαινοταν σαν ειναι καινουργια απο αποψη εικονας και ηχου. Ενω και το dvd γενικα ηταν περιποιημενο, ειχε δηλαδη βιογραφιες φιλμογραφιες κτλ.
Και εδω αναρωτιεμαι, την παραγωγη αυτη την υπογραφει καποια arthouse που οχι μονο δεν εχω ξανακουσει, αλλα δεν μπορω καν να βρω στο διαδυκτυο, και εφτιαξε ενα dvd εφημεριδας, πολυ καλυτερο απο οτι μπορει μια εταιρια με εμπειρια, και ιστοιρια χρονων, και σαφως μεγαλυτερο budget.
Θα μου πειτε οι ταινιες εχουν και 1 δεκετια διαφορα. Ε δεν εχει σχεση. Εχω δει στο αλφαβιλ και ταινιες της δεκετιας του '70 να παιζουν ετσι.
Και μην πειτε οτι φταινε οι κινημοτογραφικες μηχανες, και οτι το dvd player παιζει καλυτερα, γιατι εχω δει επανεκδοσης, που ηταν πραγματικα πολυ καλα φτιαγμενες (μου ερχονται καμια δεκαρια στο μυαλο τωρα).
Τι θελω να πω με ολα αυτα.
ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΝΕ ΓΙΑ ΜΑΛΑΚΕΣ!!!!
Ετσι και αλλιως θα παμε να δουμε ολες αυτες τις ταινιες, που δεν μπορουμε να βρουμε αλλου. Και οσο υπαρχουν σινεφιλ, θα κονομανε και αυτοι. Και αυτην την βδομαδα θα παμε να λιωσουμε πλαι στην ρεπτοσπεκτιβα (και ας παιζει πανω κατω τα ιδια καθε χρονο). Αλλα μην μας κοροιδεουν μες στα μουτρα μας. Γιατι οταν θα αποφασισουν να επενδυσουν σοβαρα, στο να ρετουσαρουν τις κοπιες που εχουν στις αποθηκες τους, θα λενε καινουργιες κοπιες και θα γελαει ο κοσμος, και κανεις δεν θα τοςυ περνει στα σοβαρα.
rainboy
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου